• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Sköter wästgöta allting digitalt? Såsom skuldebrev , fakturor osv. Funderar på att byta ut mitt lån på Nordea till wästgöta om dom är lika smidiga. Någon som har koll?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Sköter wästgöta allting digitalt? Såsom skuldebrev , fakturor osv. Funderar på att byta ut mitt lån på Nordea till wästgöta om dom är lika smidiga. Någon som har koll?
allt digitalt. jag fick dock brev om att insättningen gjordes på mitt konto, ingen aning om det beror på Wästgöta eller min andra bank, man får ju brev när andra insättningar görs på kontot också.

sen är det lite reklamutskick på mejlen, och dom skickar irriterande nog ett SMS varje månad några dagar före dom drar pengarna via autogiro för att informera att dragningen kommer att ske och att man ska ha pengar tillgängligt på kontot
 

Roy47

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Oktober 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Hej, ny här och följt alla tips med stort intresse och har lärt mig mycket men vill ändå fråga om råd:
Blev idag av med min sista ff på Bisnode och har betyget 8 efter det. Förmodligen inte högre pga mitt höga underskott (123’), årsinkomst 617’. Skulle behöva få till ett lån för att samla ihop lån/krediter som syns på UC(betyg där 1,98). Tänkte då söka på Wästgöta först, är det bättre att söka ett mindre belopp än Max 300’? Blir det större chans att få till ett lån då? Eller kommer dom tillbaka med ett lägre belopp om dom nu beviljar överhuvudtaget?
Tacksam för råd.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Sök 300K så får du väl förslag på mindre belopp dom anser dig lämpad till att uppfylla?
Glöm inte berätta för oss hur det gick :)
Lycka till!
 

Roy47

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Oktober 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Tack för rådet Ja det finns ju inget att förlora, jag hoppas jag får något förslag iaf för att börja kunna sanera ekonomin till det bättre. Kommer söka i morgon och återkommer med hur det gick. En fundering till: Jag har extremt hög månadskostnad för mina lån, bör man frisera den så den ser vettig ut?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Innan du söker - kolla www.minupplysning.se så att alla dina förfrågningar verkligen försvunnit. Ibland släpar det på Bisnode.
 

Roy47

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
10 Oktober 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Ok, den försvann idag(fanns igår), bör jag vänta tills måndag för säkerhets skull?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp